Szkoła Dmuchawiec
na Krawieckiej
Zapraszamy Cię na wycieczkę po naszej „Szkole”. Używamy tego określenia trochę nieformalnie, z braku lepszego, ale jesteśmy "szkołą" trochę inną niż inne. Rozsiądź się wygodnie i wyobraź sobie miejsce, w którym edukacja płynie po niciach zwanych relacjami. Relacje. To właśnie na nich budujemy wszystko co dzieje się w Fundacji. Są one naszym kluczem do edukacji, nauki rozwiązywania problemów, odkrywania i budowania siebie. Dzieci czują się bezpiecznie, swobodnie, lubią być w tym miejscu, a z dorosłymi można usiąść i pogadać o tym o czym akurat chce się pogadać. Można się na chwilę zatrzymać i zobaczyć się nawzajem. Od tego zaczynamy. Od zobaczenia człowieka
Ja w Społeczności
Dzięki temu, że wszystkie nasze działania opieramy na budowaniu relacji z pomiędzy dziećmi, rodzicami i tutorami, żyjemy w coraz liczniejszej społeczności. Tworzymy Dmuchawcowe plemię, które łączą wspólne cele. Dmuchawcowa Społeczność to przestrzeń, w której jesteśmy równi, uważni i każdy z nas, duży czy mały, uczy się i rozwija.
Jak wyglada edukacja?
Naszym zdaniem to proces edukacyjny powinien płynąć wraz z rozwojem dziecka, a nie dziecko gonić za nim, dlatego pracujemy w grupach, podzielonych mniej więcej wiekowo. Dlaczego „mniej więcej” i co to oznacza w praktyce? Edukacja w klasach 1-3 jest podzielona na bloki: pisanie, czytanie, liczenie, a każdy z bloków odbywa się na trzech poziomach, aby dzieci mogły pracować w takim tempie w jakim tego potrzebują. W starszych klasach kiedy nasi podopieczni zapałają miłością do jakiegoś przedmiotu mają możliwość uczestniczenia w zajęciach starszej grupy, a jeśli potrzebują więcej czasu aby coś opanować mogą przychodzić na zajęcia do klasy, która aktualnie nad tym pracuje.
Zgłębiamy tajemnice świata i rozwijamy umiejętności. Wykorzystujmy kreatywne i różnorodne techniki oraz narzędzia do tego aby edukacja była dla dzieci interesująca i stymulująca. Edukujemy poprzez zabawę, pracujemy projektami. Zależy nam na tym aby dzieci umiały wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce i wiedziały po co i dlaczego uczą się danych rzeczy dlatego, jeżeli czegoś można doświadczyć empirycznie to dokładamy wszelkich starań aby tak się działo, dzięki eksperymentom, wycieczkom i tematycznym warsztatom.
Czas wolny dzieci spędzają z kim chcą, mieszają się między grupami wiekowymi, zainteresowaniami, mają przestrzeń do tego aby ten czas spędzać zgodnie ze swoimi potrzebami i wyobraźnią. Mogą korzystać z zajęć dodatkowych (m.in Krav Maga, ceramika, plastyka, scretch), bawić się z kolegami i koleżankami, tańczyć, śpiewać, grać w piłkę, budować bazy, wyżywać się artystycznie, budować z najróżniejszych klocków, czytać, odpoczywać i wiele, wiele innych. Staramy się zapewniać im kreatywną i stymulującą przestrzeń.
Zwracamy też dużą uwagą na indywidualny rozwój wewnętrzny. W tym miejscu nie boimy się emocji i staramy się je zrozumieć, wspieramy dzieci w rozwiązywaniu trudności i problemów, ale nie robimy tego za nich, dzięki czemu rozwijają swoje umiejętności społeczne, uczą się granic swoich i innych osób, poznają lepiej siebie samych. Wspieramy budowanie samoświadomości, wrażliwości i indywidualności. Uczymy technik radzenia sobie ze stresem i napięciem, udzielania wsparcia, ale także jego przyjmowania.